måndag 11 maj 2009

L-kull; Keife 7 veckor dräktig

Ja, nu har det gått sju veckor sedan Keife blev parad. Hennes mage har exploderat sista veckan. Om jag kallade henne för hängbuksvin för en vecka sedan så vet jag inte vad jag skall kalla henne nu. Jag undrar hur många valpar det blir. Hon har fortfarande två veckor kvar.
Vad tror ni?


Ja, om två veckor får vi se vem som gissar rätt. Jag tror åtta :-)
Hon är inte alls besvärad av sin stora mage, utan skuttar runt som om hon var en slank ungtik.

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Minst 10 :)

jenny sa...

vilken rund fin tjej=) gissar på 10 valpar

Al Wathba sa...

Oj, OJ vilken mage!!! nu är det inte längre läge att kallas hängbukssvin utan ... snarare något mer "fylligt" ... minst 10 ...ser det ut att vara .... spännande ...ha en skön och härlig varm vårvecka önskar hela Al Wathba klanen / Ingela & Carina

Annelie sa...

Hon ser ju för härlig ut, står ståtligt uppställd trots den "lilla" magen. 9 sötnosar tittar ut tror jag, dessutom ger jag mig in på att gissa 5 tikar och 4 hanar ;-)

Catharina sa...

Jag tror Keife satsar på att sätta rekord, typ 12 kanske...eftersom Nicklas tippar på att jag själv ska få tre så måste jag ju få ge igen lite;)!

Joanna sa...

Jeg holder med Catherina!
12 små vakkre valper blir det 6 + 6.
:-0)