fredag 6 november 2009

Hälsodagbok vecka 2

Jag var jättenöjd med vecka 1. Jag joggade fyra gånger. Planerna var att jogga tre gånger varje vecka, men eftersom ni gav mig så mycket respons, så blev det fyra!

Denna vecka startade med en väldig seg måndag. Jag var duktig sliten efter helgen med storvinst i Växjö och långkörning ensam, så måndag blev en ”ikke-dag”. Tisdag var det ingen nåd längre. Ut och jogga! Det var rätt så tungt, så jag bestämde mig för att köra 3+2 (3 minuter jogging, två minuter gång, etc.) i en vecka till. Nästa dag gick det hur lätt som helst att jogga och jag gick bara i 1,5 minut varje gång istället för 2! Sedan kom. Torsdagen och då var allt tungt igen. Jag joggade även på fredag, eftersom det blev väldig god, men inte så hälsosam mat torsdag kväll.

Det blev alltså jogging fyra gånger också den här veckan. Inte dåligt, med tanke på hur mycket jag avskyr att jogga. Resultatet blev ner ½ kg till. Jag hade hoppas (men inte trodd) att jag skulle gå ner 1 kilo, men jag är nöjd med ett halvt också. Tillsammans har jag nu tappat 2,5 kilo och det märks på kläderna. Hurra! Hoppas jag klarar 2,5 kilo till för vi åker till Kalifornien!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du er utrolig duktig! Får meg til at ville gå ut og jogge litt, er i akkurat samme spor som du, ELSKER sjokolade og løsgodis men gjør lite for at brenne kaloriene.
Jeg følger bloggen din reglemessig selv om jeg kjenner deg ikke (jeg er hun som eier den svarte syngende italiensk mynden i Norge (bor i Belgia nå).
Jeg ville bare si "keep up the good work" jeg har full tro at du kan få av 2,5 kilo før Kalifornia og jeg ville også si at når jeg leser hvor flink du er og at du ser strax resultater så inspirerer det meg:)

johanna sa...

gud vad duktig du är. önskar jag hade din karaktär och tid. blir inte mycket tid över här.