söndag 15 november 2009

Hälsodagbok vecka 3

Efter helgen i Danmark så blev också den här måndagen en slö dag. Jag tror jag börjar bli gammal, eftersom jag måste ha två dagar på att komma mig efter en utställningshelg. Tisdag var det ut och jogga och cykla. Jag har inte ökat intervallen, men joggar lite fortare nu.
Onsdag hade Nicklas ledigt, så då blev det trädgårdsarbete. Det var tungt att släpa bort allt löv. Vi håll på i fyra timmar. Det blev ingen jogging den dagen. Men både torsdag och fredag joggade jag och cyklade med.

Jag har ätit för mycket godis den här veckan och det kändes inte som jag hade gått ner i vikt. Lyckan var därför stor när jag gick på vågen i fredags och hade gått ner ett halvt kilo till!!! Jag kunde även se en ny siffra. Det är en god motivation. Jag har nu gått ner tre kilo totalt :-)

I dag har jag städat huset, medan Nicklas är och dömer för sin gamla klubb. Jag har ont i nacken och vet inte om jag orkar jogga, men det har i alla fall blivit jogging tre gånger denna veckan.

Nästa vecka måste det bli skärpnings med godiset! Jag skall i kliniken igen och det ser jag verkligen fram emot. Hoppas bara jag hinner med att jogga också.

Inga kommentarer: