lördag 18 juli 2009

L-kullen 7 veckor

Nu är valparna sju veckor. Det är inte klokt så fort det går. Om en vecka åker de första valparna till sina nya hem. Vi har bestämt oss för att behålla L’Aquila. Hennes linjespel är bara underbart. Hon är fräck och tuff och vacker. Den andra tiken, Larika åker med Birgitte (som äger Keife) till Danmark och skall bo hos en valpköpare av henne. Av hanarna skall vi deläga Laroche tillsammans med Ewa (som har Qirmizi Heninne). Han skall bo hos henne. Lohengrin (den guldfärgade) skall flytta till Teija i Finland, medan Rebecca i Gnesta skall ha Lenoir. Jag tror alla är väldigt nöjda med sina val.
Jag tänkte jag skulle berätta vad namnen betyder. L’Aquila är en plats i Italien. Jag tycker det var ett vackert namn. Birgitte och de som Larika skall bo hos har själv valt namnet Larika. Jag visste inte vad det betydde, men har sökt på nätet och kommet fram till att det är et indisk namn som betyder intelligent! Laroche är en vinproducent i Chablis. Lohengrin är en blond riddare i Vagners opera och Lenoir är franska och betyder den svarta.

L'Aquila dödar ett löv

L'Aquila

Larika

Laroche i blommorna

Lenoir

Lenoir luktar på blommorna (Tjuren Ferdinand)

Lohengrin springer i gräset

Lohengrin har koll

Texas blir överfallen

Texas och Lohengrin smyger på de andra

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Så roligt att få veta vad namnen betyder! jag har själv försökt leta på nätet men hittar mäst "luddiga svar" O vi är bara så glada över våran lille Lenoir, i morgon komer vi för en snabb nosning på valparna för att blivande Husse ska få träffa den svarta för första gången.../Rebecca

Anonym sa...

Har ikke vært innom denne bloggen før, det var en fin blogg! Det var noen vakre bilder, valpene ser utrolig herlige ut! Det blir nok en vakker gjeng:-)

Mvh,
Cathrine Fareth