fredag 6 mars 2009

Crufts

Nu är Crufts i gång. Tyvärr kunde vi inte åka i år. Vi var där två år tillbaka tillsammans med Linda, Marie och Hagforsens och tänk, Elisabeth kom som en överraskning. Jag tyckte nog att hon varit väl intresserad i vår resa till Crufts före vi åkte och var vi skulle bo, men inte hade jag en enda tanke på att hon skulle dyka upp. Det var en rolig resa, men mat kan de inte laga i England!!!

Tillbaka till Crufts i år. Salukis gick i går. Diesel son från Belgien, visat av Linda vann och en Barakisch tik från Q-kullet blev BIM. Diesel blev tvåa i sin klass, så man kan tryggt säga att svenskarna satte sin prägel på resultatet! Det var kul.

Houndgruppen kunde man se på nätet: http://www.cruftslive.tv/ och visst gjorde jag det (fast jag fick hålla koll på slutspelsmatchen mellan Linköping och Skellefteå också. Nu pratar vi inte mera om den matchen...). Tyvärr blev inte salukin utplockat i gruppen, men det blev däremot Qing, Jennys faraohund; Northgate as You Like It, som var årets hund i Sverige 2008. Det blev också en fin petit basset (jag som kan så mycket om den rasen) och de båda bjöd på sig själva. (När gjorde Qing inte det, förresten?) Petiten blev tvåa i gruppen, medan Qingen vann!!! Jättekul och stort grattis till Jenny med familj!

Under en bild på Qing från Vinthundsklubbens utställning i Vårgårda 2006, när Mindy blir BIS och Qing BIS-2. Fotot är så roligt så jag ville dela av mig. Foto: Tells


Inga kommentarer: