söndag 8 mars 2009

Nya golv

Huset renoveras stadigt, fast nu har det varit ett lite uppehåll av ekonomiska skäl. Jag skulle dock snart vilja göra något med golven i vardagsrum och matsal. Länge tänkte Nicklas slipa de gamla trägolven och jag föreslog att han kunde betsa eller måla dem mörkbruna, se första bild. Det är väldigt snyggt, men kanske inte så praktisk med hundar. Därför har är det att lägga laminat ett bra alternativ. Alloc har ett väldigt snyggt golv i valnötlaminat, se andra bild. Vad tycks? Kommentera gärna!

Inspiration från Lene Bjerre

Inspiration från Alloc

Under ser ni hur matsalen ser ut.
Jag har föreslagit en annan färg på väggarna i matsalen, men jag får nog vänta lite med det, eftersom Nicklas målade dem i höstas.... ;-)





Så såg matsalen ut innan den renoverades... Fin?


Vardagsrummet har det inte blivit gjort något med.

3 kommentarer:

monika bolander sa...

Hejsan, jättekul, och ännu en blogg att hålla ögonen på. Mörka golv är ursnyggt, har själv ungefär den färgen som är på andra bilden och hade nog velat ha dem ännu mörkare. Jobbigt blir det med alla hundhår när de fäller syns ju direkt på ett mörkt golv. Du får skaffa en robotdammsugare som kan sköta städningen varje dag, så blir det enklare. Har en som städar medans jag är ute med hundarna.

Ingunn sa...

Hmm, jo jag har tänkt på det att hundhår och skit synas bättre på mörka golv. Vi får fundera lite till...

monika bolander sa...

Tassavtrycken som blir efter de varit ute är kanske ännu värre, man får torka golven ofta.