torsdag 1 oktober 2009

Klinikvecka

Nu är jag tillbaka efter en bra pluggvecka med flera suveräna dagar på Djurkliniken Din Dyrlege i Aurskog i Norge. Denna klinik drivs av min gamla studie väninna Birthe Haugland. Hon startade den för några år sedan och har byggd den upp från grunden tills en klinik med röntgen, ultraljud, tandbehandlings apparat och operationer i tillägg till vanliga undersökningar av smådjur.

Jag har varit där för att hospitera, dvs. att se och lära. Veterinärerna Birthe & Linn, samt deras ovärderliga assistent, Kari har tagit emot mig med öppna armar och visat mig och svarat på alla mina dumma frågor. Det har varit så fantastisk lärorikt, otroligt motiverande och även bra för mitt självförtroende. Jag är inte hopplös, känner jag, trots allt :-) Det var nästan så jag inte ville åka hem :-o och jag ser redan fram emot att komma tillbaka.
Birthe i vårt bröllop:

Inga kommentarer: