söndag 25 oktober 2009

Tidningar

I veckan kom höstnumret av Salukibladet. Vilken jättefin tidning vi har i vår klubb. Eloge till redaktionen. For det arbete de gör för att få tidningen så bra. Annonserna är super fina och jag var så himla nöjd med annonsen vi hade på Coco. Det är Marie Palmqvist som gjort den. Tack, Marie!


Två andra tidningar ramlade också ner i postlådan i veckan som varit, nämligen de två interiörtidningarna Plaza och Sköna hem som jag prenumererar på. Jag bara älskar att titta i interiörtidningar. Där får jag idéer till hur vi skall renovera våra många rum som fortfarande väntar på precis det. Hittar jag något som jag tycker är värd å spara på, klipper jag ut det och sparar det i en perm.

Det är inte allt jag önskar mig av huset som går att få till. Det kanske är för dyrt eller inte passar här. Men kanske passar det i huset som jag drömmer om att vi skall bygga. Det är viktigt med drömmar. Det förgyller vardagen tycker jag. Jag drömmer om allt möjligt och det gör inget om det inte blir av. Jag har haft roligt med drömmen ändå. :-)

I dag är det söndag och jag har inget särskilt på tapeten. Dessutom regnar det också, så någon långpromenad med hundarna är både de och jag glade för att det inte blir. Jag skall tända i brasan och sätta mig och ”kose meg” som vi säger på norska, med mina tidningar. Kanske ser jag en bild i tidningarna på den fåtölj som jag önskar mig till att stå framför brasan ;-)

1 kommentar:

Al Wathba sa...

Ja!!!! våran tidning Salukibladet .. .har en enorm kvalite!!! & annonsen som Marie gjort på Hermione är så stilren och fin ..........